Thursday, April 26, 2012

Haljina / Dress


Znate da nisam krojačica, ali sam ipak sama napravila ovu haljinicu (ako se upoće može tako reći). Za ljude "normalne" visine, ovo je zapravo više tunika, ali ja je nosim kao haljinu.



I made this dress. As you know, I'm not a seamstress, but this is so easy, so even I managed to do it. (I guess that, this would be a tunic for regular people, but, as you can see, it is a dress for me :)


1.
Imamo 2 kvadrata. jedan će nam biti za naprijed, a drugi za natrag. Prvo što sam učinila je da sam oblikovala ovaj rub oko vrata.


We have two squares, one is front side of the dress, other one is for the back of the dress. First thing that I did is place for neck hole (on both squares).



2.
Položimo kvadrate jedan na drugi i zašijemo ih kao što je označeno na donjoj slici.


Place squares one on other and sew them (as it is shown on photo).



"Haljinu" stegnemo pojasom. Možemo kombinirati razne verzije pojasa i načine vezanja. I to je zapravo cijeli posao. Jako jednostavno, zar ne?!

We should tight dress with some kind of belt. We can play with various combinations. And, that's it. It is simple way of making something new in our wardrobe. Like it?







I'm linking up on those lovely parties.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts