Friday, August 19, 2011

Torba / Bag




Iskreno, ovo nije dobro uspjelo. Ja sam potpuni, ali baš potpuni početnik u šivanju. I izgleda da mi treba još jako puno vježbanja na bakinoj Singerici. Pokušala sam napraviti torbu (boršu) kao rođendanski poklon susjedi. Već na pola puta sam bila odustala od te ideje, ali s obzirom da sam je radila sa puno ljubavi (ali nimalo znanja i iskustva) odlučila sam joj je ipak pokloniti. Naravno, uz napomenu da će joj koristiti samo za držanje čarapa.

Honestly, this is not successful. I'm totaly, and complete beginner in sewing. And it seems that I need a lot of exercise on grandmother's Singer. I tried to make a bag as a birthday gift to neighbor. Halfway through I had abandoned the idea, but since I've worked with lots of love (but no knowledge and experience) I decided to give it to her anyway.. Of course, I noted that she can use it to keep clean socks in it.

1.
Treba spojiti sve komade na način da se ovi koji stoje jedan pored drugoga zašiju skupa u jedan komad.

It should connect all the pieces in a way that those who stand side by side should be stitched together into one piece.






2.
Prvo sam spojila tkanine oko rupe. Zatim sam izokrenula materijal iznutra prema van (tako da je šav bio s unutrašnje strane)

First I connected fabric around the hole. Then I turned the material inside out (so that the seam was on the inside)







                                                                                  3.
 Zašila sam cijele tkanine jednu za drugu. (ovdje vidite kako se ne vidi rub u krugu jer je iznutra)


I stitched the whole fabric together. (here you can not see the edge of the circle because it is inside)


Zapravo, cijeli post je stavljen kako bih vam se pohvalila kako imam odličan šivaći stroj.

This post is all about showing my sewing machine. It's great, great, great!!!


4.
Sada imamo tri komada. Dno i dvije bočne strane. Zašijemo ih. Ako se ne poklapaju potpuno, kasnije odrežemo višak (kao što sam ja morala)

Now we have three pieces. The bottom and two sides. Sew them. If they do not overlap completely, you can cut off the excess, later (as I had)





5. 
Šavove pokrijemo satenskom trakom, na način da obrubimo cijelu torbu. I to je to. I to bi bilo to da sam ja znala prišiti tu satensku traku. Ako to ne znate raditi, nipošto ne pokušavajate prije nego skužite kako to zapravo treba napravit. Ja to još ne znam. Ako znate kako ili ima kakav tutorijal, slobodno stavite link u komentar.

We cover the seams with satin ribbon, in a way that we trim the entire bag. That's it. Actually, it would be great if I knew how to sew a ribbon. Absolutely, you should find out how it should be done, before you even start. I have no idea how to do it. If you know any tutorial about that, please live a link in comments. Never, never make my mistake!!!




I'm linking on Saturdays parties here:
lollyjaneboutique.blogspot.com
Young and Crafty

No comments:

Post a Comment

Popular Posts