Tuesday, June 19, 2012

Omot za knjige / DIY Book Covers


Već smo oblagali bilježnice u tkanine (ovdje). Ali, ovaj put nisam htjela trajno rješenje. Želila sam nešto što ću moći skidati po potrebi, a da mi zaštiti knjigu. I napravila sam omot od tkanine. Praktički je ovo ista stvar kao i oni plastični, prozirni omoti koje kupujemo u knjižarama za naše osnovnoškolce.

 

Well, we refashioned our notebook once (here), but I wanted something less permanent for this book. I can put it on and take it of as much as I like to. I bet that you can find something similar in your stationary stores (some kind of plastic wrapping). Here is mine. And, here are some photos of making it, if you're interested.

Nisam porubljivala materijal, nego sam samo prošla na mašinu cik-cak bodom. Samo da se ne resa previše. Nisam išla na uglađen izgled ruba, ali da sam htjela, samo bi trebalo malo ljepše porubiti tkaninu.

I didn't hem it. All I did is zig-zag stitching around the material. I prevented fraying with that, but if you're going on more fancy look, you should hem it nicely.










I'm linking up on those lovely parties.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts