Sunday, February 19, 2012

Maska za kosu / Hair Mask DIY

Za one cure koje imaju dugu kosu, održavanje i njegovanje kose je prilično zahtjevna kategorija. I što god mi mislili, razni šamponi, regeneratori, maske i čuda u šarenim bočicama, puno toga dobrog naprave ali koliko su dobri, toliko i sva ta kemija napravi štetu.
Danas ću s vama podijeliti recept za masku za kosu koji ja znam koristiti s vremena na vrijeme. Pravi "uradi sam" projekt :)


Keeping your hair neat can be hard thing to do. Especially if you have long one. All kinds of shampoos, conditioners, masks for hair are very helpful. BUT, I realised that, all that chemistry can't be healthy for my hair. So, from time to time, I treat my hair with mine own homemade hair mask. OK, it doesn't smell so nice as those colored bottles and tubes, and, even, some of those have better result. But, in this case I know that I'm doing great thing for mine hair. Without any consequences. Simple "do it yourself".



1.
1 žlica meda
1 tbsp of honey




2.
2 žlice maslinovog ulja
2 tbsp of olive oil


3.
Sok pola limuna
1/2 lemon juice


4. 
Izmiješam
Mix it all

5.
Ja masku nanesem na kosu, kosu zamotam u pundžu, učvrstim onim malim crnim špangicama (što ih ja u zadnje vrijeme zovem "bobipins" jer ne znam hrvatski naziv), i za pola sata - sat, na uobičajen način perem kosu.

Here is what I do. I apply that mine hair mask on mine hair. I make bun and secure it with bobby pins. Than I can do whatever I like (but I stay at home because it doesn't look really great). After half an our, or maybe sometimes after an our, I wash mine hair. (like any regular washing).  I'm happy with the result (every time). Hope that you'll try it. 


******


Nemam baš slike kako kosa izgleda nakon ove maske, ali ću vam pokazati oko čega se ja to brinem. Tj. slike moje kose :)

Here are some photos of mine hair, so you'll understand what I have to deal with. (No I don't have any other photo of mine hair which isn't taken because of projects.)






UPDATE:
Purple Sky me je u komentarima podsjetila na ricinusovo ulje. Ugl, malo sam "proguglala", i odmah sljedeće jutro sam u ljekarni kupila to čudo prirode. Sada dodajem još samo nekoliko kapi ricinusovog ulja u ovu masku. Ne koristim ga dugo, ali za sada sam zadovoljna.


Purple Sky reminded me on castor oil. I'm using it in mine mask, now. I add in mixture only a few drops.



I'm linking up on those lovely parties.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts