Sunday, February 5, 2012

Cvijet s laticama / Fabric Flower with Petals



Inspiraciju za ovaj cvijet od tkanine s laticama sam dobila na blogu Krpice i konci. Već sam pokušala napraviti ovakav cvijet ali sam ga potpuno krivo shvatila (iako je objašnjenje sasvim jednostavno) i sada sam samo donekle pratila upute. Uglavnom, sada sam jako sretna sa rezultatom i nadam se da ćete i vi napraviti mnoštvo ovakvih ljepotica. 

Here is where I got inspiration for this fabric flower with petals. Well, I tried to make it earlier but it was... not so good :) Now, I'm satisfied how it turned out. Hope that you'll like it, too :)

*****

Napravite 5 ovakvih krugova (promjer 10 cm). Svaki krug će biti jedna latica.


Cut 5 circles for petals.



Prošijte koncem uz rub kruga i zatim stegnite konac.


Sew around circle and then tighten tread.



Ovako bi trebalo izgledati stegnuti krug. To je jedna latica.


This is how looks like when we tight tread. This is one petal.



 Spojite svih pet latica.


 Connect all five petals.


U sredinu stavite dugme, perlu ili neki ukrasni kamenčić i imate jako efektan cvijet od tkanine. Guštajte.


All you need is to put some kind of button, pearl or decorative little something in the middle, and you'll get nice flower. Good luck with trying to make just one :)



(Tako mi se sviđa ovaj snijeg u pozadini!!!
I like snow in the background of the finished flower!!!) 


I'm linking up on those great parties. Thank you, girls, for hosting!




No comments:

Post a Comment

Popular Posts