Thursday, July 12, 2012

Dekupaž na platnu / Decoupage on fabric


U srijedu sam bila na kreativnim radionicama. Prvi put. Inače sve što radim, radim onako, otprilike. E pa stvarno sam htjela znati kako se nešto "zapravo" radi. Radili smo decoupage na tkanini. Tj. napravili smo "boršu za spizu". Do sada sam nosila ovu, koju sam isto sama napravila, ali mislim da je dobila dostojnu nasljednicu :)


UPDATE: Zaboravih reći. Decoupage na tkanini je praktički isti kao i obični decoupage, samo što morate koristiti posebno ljepilo (Decoupage ljepilo za tekstil) nabavite ga u hobby trgovinama. I nakon što se rad osuši, treba ga fiksirati vrućom peglom.

Veliko hvala mentorici Kristini koja je bila jako ljubazna i susretljiva!!!

A i sve ostale cure su napravile stvarno prekrasne radove. Ne mogu se odlučiti koja torba mi je ljepša... možete ih vižitat ovdje.


Few days ago I went on workshop (hope that's a word). I learned how to make decoupage on fabric. Do you like result? This is mine new tote bag. And This is mine old one). 

UPDATE: Decoupage on fabric is like regular decoupage, but you have to use special glue (decoupage varnish and glue for textile) - you can get it in hobby shops. And, after you dry your peace of art, you have to fix the motif by ironing it.

It was fun.

It was educational.

Other girls were so creative (and every bag was so different and nice) !

I hope to go there again, really soon :)


I could't wait to try it at home... well... I'm not very happy. I'll try to fix it somehow :)
But, I did it :)



UPDATE:
Nadam se da je sad bolje... Meni se više sviđa.

Hope that I fixed it (a little bit)...



I'm linking up on those lovely parties.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts